tisdag 1 juni 2010

Sommarledighet!

Härliga tider!!! Nu har man nästan 3 månaders sommarsemester innestående. Det blir uppskattningsvis 90 dagars ledighet. Verkligen hur kanonbra som helst!

Dessa tre månader kommer jag att ägna åt en hel del förnöjsamheter. Bland annat familjesemester i ljuva Bergslagen (Udden och Stadra-nejderna), Göteborgstripp sent i juli (Ulf Lundell konsert, övernattning på vandrarhem och Evert Taube-utställningen), orgelkurs i Oskarshamn i augusti (eventuellt musik/dans på Braheskolan i Visingsö), avkopplingsstunder på balkongen (med slående utsikt över min hemtrakt), sol och bad i mängder och eventuellt folkmusikuppträdande på Stadra herrgård/Grecksåsar (Bergslagstrakten).

Nu är tiden på Sjövik förbi, vilket av naturliga själ borde framkalla vemodskänslor, men samtidigt känns det som att det ligger mer rätt i tiden än någonsin...
Det känns ändå som att jag har hunnit få ut den bästa tänkbara stimulansen, erfarenheten och konserterfarenheter av alla dess slag.
För ca två veckor sedan höll vi på Musikprojektet vår ultimata redovisningskonsert vid namn Safety Dance.
En riktig höjdarkväll! Vi har väl all anledning att känna oss nöjda hittills...
Sedan har jag, två veckotillfällen i rad, varit med och delta i ett riktigt succéframträdande, då jag spelat celloackompanjemang till en unplugged konsert med musikpersonal från skolan. Jag var med och spelade till Imogen Heaps Hide and Seek samt The Blowers' Daughter av Daimen Rice (storfavorit i repris!).

Igår var jag och hälsade på ett festsällskap i Jakobsberg, där vi kalasade på picknick och spelade sällskapsspel i fröjdigaste sinnelag. Jag passade även på att hälsa på en väninna på Drottninggatan för att passera Casablanca, roa oss med några B-komedier, äta gott tilltugg (chips, med tacos + bearnaice-dipp, chokladbollar och flädersider).
Idag, denna solskensdag, passar jag på att träffa ännu en annan väninna på hemmaplan, där vi lär ta en behaglig långpromenad via Sörmlandsleden/Nackareservatet, Söderbysjön och åter till Ekobyn för en eftermiddagsfika på vår balkong.
Lär bli trevlans!


Ha en skön sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar