söndag 6 juni 2010


Som en härlig gudomskälla

Jag befinner mig i skrivande stund i Bergslagen, i ett alldeles himmelskt naturområde. Jag sitter nu med laptoppen framför mig i familjens sommarstuga, alldeles intill sjön Grecken, som är i vågrörelse under glimmande solsken. Så himmelskt, en verklig fröjd! :)
Till en början var det tänkt att vi skulle bege oss till Bohusläns västkust för att delta i en maffig festsammankomst, med planerad övernattning på pensionat. Dock blev planerna omstuvade alldeles i sista stund.

Så jag har nu under dagen passat på att frodas i solskenet, på färdvägar vida (med ovanligt vackra promenadstråk!), varit behjälplig, räfsat gräs, tagit årets första säsongsdopp och spatserat runt i Nora, en veritabel småstadsidyll!
Ikväll är det upplagt för Västerbottenpaj till middag, sen kommer vi att titta förbi Stadra Herrgård, där jag förhoppningsvis får tillfälle att spela några melodier på flygeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar