fredag 25 juni 2010

Midsommardagen

Så var man åter tillbaka på Udden, i det ljuva Bergslagen, mitt emot Stadra herrgård där allt midsommarfirande går av stapeln. Jag känner mig nu väldigt längtansfull inför dagens och kvällens stundande festsammankomst. Inte minst ser jag fram emot att placera fingertopparna ovanpå stora flygeln och spela upp lite godsaker från min nyvunna repertoar, med många Taizë-psalmer inräknade. Sen ikväll kommer jag förhoppningsvis att stå för musikunderhållning på cello tillsammans med mamma. Vi spelar då upp en ansamling välkända folkmelodier av olika slag. Som plus i kanten så lär vi få en fantastisk utsikt över Grecken, som mycket väl skulle kunna få gå under benämningen Udden & Stadra-sjön. Stadra sommarscen.
Vad mer kan jag säga?
Jo, det lär bli en stund av glädje, gamman, jubelsång och förhoppningsvis en himmelskt god middag!

För övrigt så har denna junimånad hittills gått ut på att leva för dagarna, ad libitum, och ta vara på livets förunderliga ögonblick. Framför allt så har jag sett till att fånga solen, göra stor sommarrensning på rummet, umgås med vänner i stan, unna sig långpromenader i Nackaskogen (med fantastiskt fint sällskap), vara barnvakt till kusinbarnen, gå på svängiga utomhuskonserter (Cookies n' Beans + Salem Al Fakir), åka på långcykelturer i det gröna/i stadsmiljö och bevittna det historiska Prinsessbröllopet!
Just det, för någon vecka sedan bjussade jag på hemtillverkad daimcheesecake, på altanen utanför mitt rum - med hisnande utsikt över det fagra sommarlandskapet!
Det blev en riktig dundersuccé!
I onsdags passade jag på att ta ett välförunnat dopp i Källtorpssjön, en riktig sommarklassiker! Förvånansvärt nog så var vattnet rekordvarmt, ja varmare och skönare än på mycket länge.
Igår eftermiddag var jag nämligen ute i Tanto trädgården och förlustade mig i den härliga, stekheta sommarsolen.
Väl behövligt! :)


Glad midsommar på er!
Ha en fortsatt skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar