måndag 17 maj 2010

Långholmstripp, Cookies-konsert
& Vaxholmsutflykt




Dessa nöjen har i stort sett förgyllt min förra vecka.
Som grädde på moset så har vädret varit utomordentligt fint och solen har gassat på osvikligt och envetet, i lördags borde det ha varit uppmot 20-25 plusgrader - högsommarvärme utan dess like! =)

Förra tisdagen och onsdagen spenderade jag i hemstaden då jag och mina kurskamrater, m.fl, bodde över på Långholmens fängelsegård. Jag passade även på att beställa Orleans-biff med kryddade pommes till lunch i Kungshallen och senare middag på Indian Garden. Efteråt var vi ett gäng och såg The Last Song på bio, med Miley Cyrus som skicklig pianist i huvudrollen. En tårdrypande och rörande historia!

I onsdags var jag och David och såg countrytrio-gruppen Cookies n' Beans på Kägelbanan, på klubb Sin Wagon. Något av det mest fantastiska jag någonsin upplevt i musikväg! Cookies-brudarna hade en sådan enormt fängslande och magnetisk scenenergi och publiknärvaro, samtidigt som man blev innerligt berörd och absorberad av deras ljuva sångstämmor, kraftfulla soloröster och ytterst fascinerande personliga utformning av hela festarrangemanget. Några av mina solklara live-favoriter var: Kings & Queens, Sin Wagon, Can't Let Go (den klassiska munspelsbattle-låten) Train Train, Ring of Fire och Killing the Blues. Ja, kan sannerligen räkna upp hur många guldkorn som helst!
Vi fick dessutom tillfälle att prata med både Frida, Linda och Charlotte, de var alla hur trevliga och gulliga som helst, och fantastiskt skickliga sånggudinnor! ELOGE!

Resten av dagarna har jag tagit näringsrika promader med vänner i det ljuva Nackareservatet, via Sörmlandsleden, Söderbysjön, Hellasgården, Bagarmossen, Skarpnäck och åter till Björkhagen. I lördags passade jag på att göra ett mycket uppskattat och välbehövligt Vaxholmsbesök hos en speciell vän till mig. Väldigt förnöjsamt! =)
Gårdagen var också en riktig solskensdag med något växlande molnighet och svalkande luft. Jag passade på att träffa en väninna utanför ett afrikanskt fik på Götgatan för att sedan ansluta vidare för att promenera med David via Agelis fik och ut med Skånegatan. Väl hemma kopplade jag av på min (sisånär nyinvigda) altan alldeles utanför rummet.
Really loveable!

Denna vecka inväntar Musikprojektets ultimata och storstilade Safety Dance-konsert med vår klatschiga slogan Do you like good music? samt ett gästspel på cello senare i veckan till en unplugged-konsert i Sjöviks skolkapell. Är något längtansfull!

Ut och njut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar