söndag 31 maj 2009


Summertime!
But the weather is gloomy...




Nu så har jag så när som 3 härliga sommarmånader att se fram emot! :) Så nu får man passa på att frodas ordenligt i den behagliga värmeböljande och försommarhettan!
Förra onsdagen var det skolavslutning på Sjövik, vilket innebar Jubelkonserter, vokalensembles, tårtkalas, marängsviss och kärleksfulla avskedskramar!
Väl hemma passade jag på att bunkra upp ett smaskigt mellanmål med frasiga våfflor, bacon och sirap tillsammans med nougatfyllda ballerinakex och rostade jordnötter. Tillsammans med detta myste jag framför den romantiska, skräckinjagande och spänningsfyllda Twilight-filmen. Det måste vara en av de mest fantastiska och infernalistiskt gripande filmer jag någonsin sett! Naturligtvis ser jag fram emot uppföljaren New Moon, som har biopremiär i november!

Förra fredagen var jag med om min sista pianolektion på ett bra tag. Jag passade på att hylla min pianolärare för den fantastiska kvaliteten som lektionerna inneburit för mig och tala om hur mycket det har betydit min musikaliska utveckling. Sedan mötte jag upp min bästa kompis i G:la Stan där vi slog oss ner vid vattnet, myste och promenerade vidare över Kungsholmen och bort till Fridhemsplan i den stekheta solen. Sedan åkte vi förbi hennes villa i Nockeby och för några kortparti.
Sedan har jag haft svängarna förbi Vällingby Centrum, där jag och mamma inhandlade ett par (gångvänliga) sommarskor + en turkosfärgad sommarklänning på Dea Modehus. Jag har också varit förbi Vasaparken, Blackeberg och Diakongränd, ute vid Sköndal, och Lidingö för att träffa en handfull vänner :).

Nu denna vecka återstår en storsanering i hemmet, ett frossande i DVD-boxar (Gossip Girl, Twilight och P.L.US konserten) plus ett frenetiskt övande på koraler och psalmer inför att jag drar iväg på orgelspelarkurs ute vid Ransäter!


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar