söndag 17 maj 2009


I'm in Love with a Fairytale! :)

Så har det blivit Syttende Mai: Norges välkända och hyllade Nationaldag!
Sammanträffande nog blev jag utom mig av glädjerus igår kväll då den rekordcharmiga och karismatiska Alexander Rybak segrade schlagern igår med sin slagkraftiga, sagoinspirerade och omåttligt slagkraftiga folkmusikdänga, Fairytale!
Låten har en alldeles berusande, genomslående och absorberande energi som är svår att jämföra med något som helst annat i musikväg.
Måste tillge att jag blev fullkomligt fängslad, uppslukad och trollbinden av de melodiösa och klämkäcka violastråkarna.
Trots allt är det mycket förståeligt att han i skrivande stund inte har tid med någon kärleksrelation. Men om förutsättningarna hade varit annorlunda och det hade visat sig att han var ledig, skulle jag minsann inte vara sent ute med att tillkännage min eloge och fascination! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar