onsdag 19 juni 2013

The Journey of my Life!

Vår allra första utomhuskonsert i Balboa Park utanför San Diego, intill The House of Sweden! :-)


För bara någon vecka sedan genomförde jag min livs största resa, någonsin. Jag befann mig då på resande fot i Los Angeles, San Diego, Karlifornien, Laguna Hills, Thousand Oaks, Hollywood och många fler megaspännande platser tillsammans på en turnéresa med musikalen och folklustspelet "Värmlänningarna" tillsammans med ett par medlemar från min kör, Högalids projektkör, som numera (sedan igår kväll) är omdöpt till Korinthiakören samt en mängd otroligt skickliga, fantastiskt bra skådespelare, solister och musiker. (Lång mening, I see...)
   Förutom två förhållandevis smärtfria föreställningar i Laguna Hills och Thousand Oaks höll, en klassisk svensk nationaldagskonsert utomhus i Balboa Park (San Diego) och en stämningsfull skandinavisk konsert i S:t Lutherskyrkan i Laguna Woods, fick vi uppleva en mängd magnifika roadtrips, highway-utflykter, svalkande vågskvalp, dundersköna högsommardagar, megatrevligt umgänge, supergoda måltider, välbehövlig semestershopping, avkoppling i swimmingpool-miljö och en mängd once-in-a-lifetime-upplevelser som det förmodligen skulle ta en hel dag att räkna upp.
   I stora drag innebar resan ett superhärligt, mycket händelserikt oh samtidigt strapatsrikt äventyr. Vid sidan av vårt något intensiva, fullspäckade turnéschema med relativt underprioriterad sömn och få utandningspauser, råkade jag dessvärre ut för en oväntad matförgiftning i Toronto, som innebar att jag fick åka ambulans till ett lassarett i London, men som tack och lov gick över efter ett halvt dygn.

---

Här nedan följer ett hastigt bildregn utav en av de tvivellöst bästa veckorna i mitt liv:


Vår promotion-flyer för Värmlänningarna!
Our swedish maypole! ;-)

Me goes Bondmora-tös, Stockholmsfrämmande och 1800-talskorist! ;*D
ANTICIPATOOOOOOORY... ;*))
WAIIIITINN' 2 BLOWWWWWW!!! ;*S

Vår replokal i Laguna Hills!


Samuelsons Chapel i Thousand Oaks, California!


And more 2 come! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar