söndag 18 oktober 2009

Återvändarhelg Sjövik!


För ovanlighetens skull sitter jag här en söndageftermiddag och komponerar ett lagom finurligt blogginlägg på Solsidan, tillsammans med stämningsfull musik! Då har känt mig en smula melankolisk, ensam och något urholkad de sista dagarna, känns det som en stor välsignelse att slå an smäktande akord och ljuva pianomelodier på Musicum och skolkapellet, där akustiken helt kristallklar! Musiken har en yttertst mirakulös och välgörande effekt på mig så det är nästintill obeskrivligt. Just nu uppfyller jag min själ med Adeles tårdrypande version av Make You Feel My Love. Jag blir alldeles betagen!

Sedan har jag lyckats komma underfund med att oktober är en av de mest magiska, stämningsfulla och ljuvligaste månadena på hela året, motsägelsefullt nog... med tanke på på det halvdystra vädret och potentiella höstdepressioner. Men samtidigt är så underbart mysigt med ett färgrikt höstlandskap, färgsprakande natur och en uppkommande födelsedag. Jag blir nämligen 22 år nu på torsdag, något jag har längtat efter!

Det här har varit en både intensiv, händelserik och med feststämning. Igår genomförde jag ett bejublat, svängigt och lagom högklassigt musikframförande med Elvis I'm All Shook Up samt Kelly Clarksons My Life Would Suck Without You för ett hundratal människor i Sjöviks jubelhall, vilket kändes kanon! :)

Nu börjar det bli dags för mig att ta itu med en mängd vardagssysslor som tvätt, matlagning, rengöring på rummet och (i form av belöning?) ett timlångt musikmarathon. Detta förutsätter en viss grad av självdisciplin, skarp fokus, uthållighet och en hög dos ambition, då jag siktar på att påbörja en förberedande kantorsutbildning uppe i Värmland och eventuellt Sköndal!


Hörs senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar