tisdag 24 februari 2009


Free Time!



Igår kväll kom jag hem efter ett dygns vistelse i det bedårande Bergslagen,
några mil från Grythyttan. Landskapet är verkligen förunderligt vackert och miljön är helt och hållet svårbeskrivligt sagohistorisk. :-D

Så... nu har jag en sportlovsvecka till förfogande!
I vanliga fall sammandrabbas jag lätt av plötslig rastlöshet då det väl är dags för långlov.
Själva valfriheten, att ha så mycket tidsutrymme att förfoga beroende på vilja, kan göra en förvillad, rådvill och upplevelsemässigt begränsad. Å andra sidan kan jag se detta som en välsignelse, då jag får så mycket värdefull kvalitetstid för mig själv, med mina vänner, med familjen och framför musikanläggningen. ;) Jag har nu tillfälle att ägna mig åt precis det jag har behagar, behöver och sådant som jag i vanliga fall inte haft möjlighet att göra. Dock förutsätter detta en viss ekonomisk obundenhet... något som i mitt fall inte alltid är en enkel match med tanke på det rådande världsläget, plus en månadslön motsvarande existensminimumet. Till råga på allt så har jag fått göra av med en oansenlig summa på sjukvårdsavgifter sista veckan.

Jag var nämligen ute med skolgänget och åkte slalom för snart 3 veckor sedan. En synnerligen underbar heldagsutflykt, bortsett från att jag råkade bli av med min skidutrustning och sammandrabbades av för hiskliga skoskav på hälarna. Bekymmersamt nog blev det högre sjukhuskostnader för min del än den totala omkostnaden för skidresan! :(


Au RevOiiir! :*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar